آموزش برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه های کامپیوتری اطلاعات را به دستگاه  آموزش برنامه نویسی برای کودکان های محاسباتی منتقل می کنند. سپس رایانه ها وظایف را بر اساس دستورالعمل های برنامه انجام می دهند. برنامه‌های ساده از رایانه‌ها می‌خواهند که محاسبات را انجام دهند، در حالی که برنامه‌های پیچیده می‌توانند بازی‌های ویدیویی را اجرا کنند، داده‌های بزرگ را تجزیه و تحلیل کنند یا ماشین را برانند.

 

راهنمای سرمقاله ZDNet برنامه های کامپیوتری را تعریف می کند، کاربردهای برنامه نویسی را بررسی می کند و دانش و مهارت های مورد نیاز برای مشاغل برنامه نویسی را بررسی می کند.

 

برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

برنامه نویسی که به نام کدگذاری نیز شناخته می شود، به  آموزش برنامه نویسی برای کودکان فرآیند نوشتن دستورالعمل برای دستگاه ها و سیستم های رایانه ای اشاره دارد. یک برنامه کامپیوتری این دستورالعمل ها را به زبانی ترجمه می کند که کامپیوترها می توانند آن را بفهمند.

 

برنامه نویسان از زبان های مختلفی برای کنترل کامپیوترها استفاده می کنند. به عنوان یادآوری، محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حال حاضر زبان های پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا و زبان C هستند.

 

صنعت فناوری به برنامه‌نویسی رایانه‌ای برای ایجاد کاربردهای  آموزش برنامه نویسی برای کودکان نوآورانه برای رایانه‌ها متکی است. زمینه های انقلابی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به برنامه نویسی کامپیوتری بستگی دارد.

 

کاربران کامپیوتر اغلب با برنامه ها تعامل دارند. برای مثال مرورگرهای وب، برنامه های کامپیوتری تخصصی هستند. این برنامه‌های روبه‌روی کاربر در دسته توسعه‌دهندگان جلویی قرار می‌گیرند. در مقابل، توسعه Back-end برنامه هایی را برای کارهایی ایجاد می کند که کاربر نمی بیند، از جمله ارتباط با سرور.

 

چگونه از برنامه نویسی کامپیوتری استفاده می شود؟

برنامه نویسان تمام برنامه هایی را که رایانه ها استفاده می کنند، آموزش برنامه نویسی برای کودکان  از نرم افزارهای ویرایش عکس گرفته تا پردازشگرهای کلمه و مرورگرهای وب، ایجاد کرده اند. زبان های برنامه نویسی قدرت سیستم های کامپیوتری را باز می کنند. بدون برنامه نویسی کامپیوتر، کار بسیار ساده است: دستگاه های کامپیوتری ما کار نمی کنند.

 

علاوه بر کاربردهای برنامه نویسی قابل مشاهده برای کاربران، زبان های برنامه نویسی جنبه پنهان محاسبات را نیز مدیریت می کنند. این برنامه‌ها اطلاعات را از پایگاه‌های داده استخراج می‌کنند، رویه‌های امنیتی را برای محافظت از داده‌های خصوصی پیاده‌سازی می‌کنند و سیستم‌های پشتیبان‌گیری حافظه را اجرا می‌کنند.

 

برنامه نویسان چه می کنند؟

برنامه نویسان به زبان هایی مانند JavaScript، Python و C++ کد م آموزش برنامه نویسی برای کودکان ی نویسند. بسته به حوزه مورد علاقه آنها – توسعه وب، توسعه اپلیکیشن موبایل، مهندسی نرم افزار و غیره. - از زبان های مختلف استفاده می کنند.

 

برنامه نویسان نباید فقط به یک یا چند زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشند. آموزش برنامه نویسی برای کودکان  آنها همچنین باید بدانند که چگونه کد را اشکال زدایی و اصلاح کنند. آنها اغلب به صورت تیمی کار می کنند.

 

فرآیند ایجاد یک برنامه پیچیده است و شامل مراحلی مانند:

 

مفهوم سازی هدف برنامه؛

ساخت مدلی از قسمت های مختلف برنامه؛

نوشتن کد؛

اشکال زدایی کد و رفع هر گونه خطا؛

تست برنامه؛

انتشار برنامه برای کاربران بتا.

فرصت های شغلی در برنامه نویسی چیست؟

بسیاری از مشاغل فنی به مهارت های برنامه نویسی نیاز دارند. برای مثال، برنامه نویسان، توسعه دهندگان وب، توسعه دهندگان نرم افزار و مهندسان نرم افزار همگی به طور منظم از مهارت های کدنویسی استفاده می کنند.

 

در ایالات متحده، متوسط ​​حقوق سالانه برای مشاغل رایانه و آموزش برنامه نویسی برای کودکان  فناوری اطلاعات 91250 دلار در می 2020 بود که بیش از دو برابر میانگین حقوق سالانه 41950 دلار برای همه مشاغل است. مشاغل برتر فناوری اطلاعات نیز سریعتر از میانگین ملی رشد می کنند.

 

سایر مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر عبارتند از:

 

مدیر پایگاه داده؛

تحلیلگر سیستم های کامپیوتری؛

تحلیلگر امنیت اطلاعات؛

متخصص داده؛

معمار شبکه

چگونه یک برنامه نویس کامپیوتر شویم؟

برنامه نویسان مهارت های کدنویسی را از طریق برنامه های آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دانشگاهی، اردوهای راه انداز کدنویسی و خودآموزی یاد می گیرند. مدرک در علوم کامپیوتر یا برنامه نویسی مهارت های کدنویسی قوی را فراهم می کند. اگر می‌خواهید چگونه یک مهندس نرم‌افزار شوید، تحقیق در مورد گزینه‌های آموزشی محل خوبی برای شروع است.

 

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند در دوره‌های آنلاین، برنامه‌های  Teaching programming for children صدور گواهینامه یا کمپ‌های بوت متمرکز بر زبان‌های برنامه‌نویسی خاص ثبت‌نام کنند.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: